Nerád telefonujem, to ale neznamená, že som rád, keď netelefonujem!
8. januára 2021 2021-01-27 19:51Nerád telefonujem, to ale neznamená, že som rád, keď netelefonujem!
Otázka na úvod : “Telefonujete radi, alebo väčšinou nie?” Skôr ako si odpoviete, malé vysvetlenie.
Teraz nemám na mysli „bežné“ telefonovanie, pri ktorom opisujete kamarátke priebeh a výsledok vášho posledného nákupu, alebo sa s kamarátom dohadujete o tom, o koľkej a kde pôjdete na pivo. Takéto telefonovanie znášame spravidla úplne v pohode. Nevyvoláva v nás žiadne napätie ani úzkosť. Možno vyvoláva napätie a úzkosť iba u tých, ktorí nás musia pri telefonovaní nechtiac počúvať.
Mám na mysli iné telefonovanie. Nazval by som ho „biznis telefonovanie“. Je to také telefonovanie, keď musíte zavolať obchodnému partnerovi, nie práve veľmi dobre naladenému klientovi, alebo dokonca človeku, ktorého ste nikdy nevideli a vôbec ho nepoznáte. Mám skrátka na mysli telefonovanie, keď musíte volať v pracovných, obchodných, alebo podnikateľských súvislostiach.
Vráťme sa ale k odpovedi na otázku: “Telefonujete radi?”
Sú pracovníci, obchodníci a podnikatelia, ktorí tvrdia, že oni telefonujú radi, že s telefonovaním nemajú žiadny problém. Vtedy vždy zbystrím. Buď som práve naďabil na výnimočný prípad (a naozaj také sú), alebo ide o jeden z omylov v chápaní slova problém.
Napríklad. On(a) nemá s telefonovaním žiadny problém, ale nemá z neho ani žiadne výsledky. Poznal som dámu, ktorej nerobilo problém obtelefonovať za deň sto a viac klientov. Absolútne bez výsledku. Bez akéhokoľvek problému s úsmevom na perách odišla z kancelárie. Až napokon odišla úplne.
Jeden pán mi zase tvrdil, že on nemá s telefonovaním žiadny problém, pretože má pri telefonovaní 100 %(slovom sto percentnú) úspešnosť. Fúúú, to predsa nie je možné! Je! Včera vraj volal jednému klientovi a dohodol s ním stretnutie. Ach áno, toto je naozaj 100%(slovom sto percentná) úspešnosť. Dokedy?
Na tom, či telefonujete radi alebo nie, až tak veľmi nezáleží. Pre istotu ešte raz. Na tom, či telefonujete radi alebo nie, až tak veľmi nezáleží. Naozaj? Naozaj!
Vysvetlím to na krkolomnom príklade, pri ktorom využijem dve vety a trochu hru so slovíčkami. Veta číslo 1 – Nerád telefonujem! Tak toto by mi podpísalo veľa obchodníkov. Veta číslo 2 – Som rád, keď netelefonujem! Aj toto by mi podpísalo veľa obchodníkov. Na prvý (a dokonca aj na druhý) pohľad veľmi podobné vysvetlenie nechuti k telefonovaniu. Je tu však zásadný rozdiel!
Nerád telefonujem, to ale neznamená, že som rád, keď netelefonujem!
Prečo je to tak? Keď netelefonujem, nemám obchodné stretnutia. Keď nemám obchodné stretnutia, nemám obchodné výsledky. Keď nemám obchodné výsledky, nemám peniaze na účte. Keď nemám peniaze na účte, nemám veľa z toho, čo by som mohol mať. A preto nie som rád, keď netelefonujem!
Pri telefonovaní je najdôležitejšie prekonať sa
Neverte lacným návodom, ktoré vám sľubujú výsledky bez telefonovania. Prekonajte sa! Pátrajte po správnom postupe, overte si ho a telefonujte, telefonujte, telefonujte. Strom spoznáš po ovocí a správnosť postupu podľa výsledkov. Ale ako sa prekonať a telefonovať? Jeden recept pre vás mám. Často si hovorte túto mantru (možno vám bude povedomá).
Keď netelefonujem, nemám obchodné stretnutia. Keď nemám obchodné stretnutia, nemám obchodné výsledky. Keď nemám obchodné výsledky, nemám peniaze na účte. Keď nemám peniaze na účte, nemám veľa z toho, čo by som mohol mať.
A preto telefonujte, telefonujte, telefonujte!
Ďalší článok, ktorý nadväzuje na túto tému, nájdete tu: